زمان مطالعه :

پرداخت های سامانه پایا  ACH   چیست؟

پرداخت های سامانه پایا  ACH   چیست؟

بدانید که

جای تعجب نیست که ارائه روش های بیشتر به مشتریان برای پرداخت به شما منجر به پرداخت سریع تر می شود. خوشبختانه، گزینه های پرداخت بیش از همیشه برای ارائه به مشتریان شما وجود دارد، از جمله پرداخت های بانکی و به طور خاص، پرداخت های بانکی به شکل پایا.

 

 

مقدمه

پرداخت های بانکی معادل دیجیتالی چک های کاغذی است. مشتریان می توانند از پرداخت های بانکی برای پرداخت آنلاین محصولات و خدمات استفاده کنند. به جای نوشتن چک کاغذی، و بدون نیاز به کارت اعتباری، مشتریان شما می توانند اطلاعات بانکی خود را به صورت آنلاین ارائه دهند و به شما اجازه دهند به طور ایمن پرداخت را مستقیماً از بانک خود برداشت کنید.

خوشبختانه، این روش به همان اندازه ایمن است که پرداخت با کارت اعتباری یا نقدی آنلاین است، اما بعداً در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

 

پرداخت سریع تر

پرداخت‌های بانکی در نهایت به صاحبان کسب‌وکارهای کوچک امکان می‌دهد پرداخت‌ها را سریع‌تر و راحت‌تر دریافت کنند، تراکنش‌های خود را بهتر پیگیری کنند، و حتی به آن‌ها اجازه می‌دهد زمانی که در خواب عمیق هستند برای تجارت باز بمانند.

بیایید به این موضوع بپردازیم که پرداخت های بانکی و نقل و انتقالات سامانه پایا چیست، چگونه کار می کنند، و بررسی مزایا و معایب آن.

 

 

 

پرداخت های بانکی سامانه پایا چیست؟

سامانه پایا نوعی پرداخت الکترونیکی بانکی است که در کشور موجود است. سامانه پایا مخفف Automated Clearing House است که شبکه استاندارد صنعتی برای رسیدگی به تراکنش های مالی است.. پرداخت های سامانه پایا به شما امکان می دهد مستقیماً پول را از یک حساب بانکی به حساب دیگر کاملاً الکترونیکی منتقل کنید.

 

حتی اگر قبلاً نام سامانه پایا را نشنیده اید، احتمالاً بدون اطلاع از آن استفاده کرده اید. این احتمال وجود دارد که چگونه شغل شما به طور خودکار حقوق شما را واریز می کند، یا چگونه به طور خودکار قبض تلفن خود را پرداخت می کنید. پرداخت های سامانه پایا معمولاً برای پرداخت های مکرر استفاده می شود، اما می تواند برای پرداخت های یکباره نیز استفاده شود.

 

این مقاله را نیز بخوانید: کدینگ حسابداری خدماتی

 

کلمات  کلیدی

سامانه پایا یک نوع پرداخت بانکی است، اما همه پرداخت های بانکی پایا نیستند. می توانید پول را به حساب دیگری (واریز مستقیم) یا به خارج از حساب دیگر (پرداخت مستقیم) انتقال دهید.پرداخت های بانکی سامانه پایا روشی سریع، راحت و مطمئن برای دریافت حقوق صاحبان مشاغل کوچک است ، پرداخت های بدهی سامانه پایا برای پرداخت های پرتکرار عالی هستند

 

پرداخت های بانکی سامانه پایا چگونه کار می کنند؟

پرداخت های بانکی درست مانند چک های کاغذی کار می کنند، اما به روشی سریع تر و ایمن تر. مشتریان مستقیماً از صورت‌حساب شما به‌صورت آنلاین پرداخت می‌کنند، اما به‌جای اینکه چک فیزیکی از مشتری به دست شما برسد، همه چیز به‌صورت الکترونیکی از طریق تسویه خودکار انجام می‌شود.

 

بانک شرکت شما درخواستی را به بانک مشتری ارسال می کند تا پول را به حساب شما واریز کند. سامانه پایا هویت و اطلاعات بانکی مشتری را تأیید می کند و اطمینان می دهد که مشتری پول کافی در حساب خود دارد و سپس پول را برای انتقال به حساب شما پاک می کند.

 

زمان پردازش پرداخت بانکی سامانه پایا چیست؟

نقل و انتقالات سامانه پایا معمولاً فقط زمانی پردازش می‌شوند که بانک‌ها باز هستند (نه در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات) به صورت دسته‌ای سه بار در روز.

 

وقتی مشتریان با چک کاغذی پرداخت می کنند. گاهی اوقات ممکن است هفته ها طول بکشد تا پول نقدی که به سختی به دست آورده اید به حساب بانکی شما راه پیدا کند. در حالی که چک شما در بلاتکلیفی معلق است، زمان زیادی را برای ارسال نامه و پردازش از دست می دهید.

 

هیچ کدام از اینها با پرداخت های بانکی اتفاق نمی افتد. مشتریان شما مستقیماً از روی فاکتورها به شما پرداخت می کنند و محصولاتی در کشور  مانند نرم افزار مالی ملک بقیه فرآیند پرداخت را خودکار می کنند تا پول خود را فقط در چند روز دریافت کنید. بهترین بخش این است که هیچ پولی گم نمی شود و هزینه ای تحت عنوان تصادفی وجود ندارد.

 

مزایای استفاده از پرداخت های بانکی سامانه پایا

پرداخت‌های بانکی حتی انتقال آسان‌تر بین حساب‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد، و پرداخت‌ها را آسان می‌کند (برای مشتریان) و پذیرش را آسان می‌کند. (برای صاحبان مشاغل).

 

ایمنی

پرداخت های بانکی برای محافظت از شما و مشتریانتان در برابر کلاهبرداری، لایه بیشتری از امنیت دیجیتال را ارائه می دهد. به عنوان مثال، نرم افزار مالی ملک در بالاترین سطح امنیت بانکی برای مدیریت اطلاعات مالی شناخته  شده است.

 

چک های کاغذی قبل از واریز از دست بسیاری از افراد عبور می کند. متأسفانه این بدان معناست که فرصت های متعددی برای افتادن چک ها به دست افراد نادرست وجود دارد.

هزینه های پردازش پایین

از آنجایی که پرداخت‌های سامانه پایا از طریق شبکه سامانه پایا به جای پرداخت کارت به کارت و مستقیم انجام می‌شود. معمولاً انتقال وجه برای شما ارزان‌تر است. یک طرفدار دیگر: پرداخت‌های سامانه پایا نیز معمولاً برای مشتریان رایگان است و مانع بالقوه دریافت سریع‌تر پرداخت شما را از بین می‌برد.

 

محدودیت های پرداخت های بانکی سامانه پایا

در حالی که پرداخت های سامانه پایا برای مشاغل کوچک عالی است، اما محدودیت هایی دارند. پرداخت های بانکی سامانه پایا فقط در کشور در دسترس است، بنابراین مشتریان بین المللی متأسفانه نمیتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

 

همین الان شروع کنید

نرم افزار مالی یکپارچه و جامع ملک

 

 

نحوه پذیرش پرداخت های بانکی سامانه پایا برای کسب و کار کوچک خود

اکنون که می‌دانید پرداخت‌های بانکی سامانه پایا چیست (و مزایا و معایب آن)، بیایید به نحوه پذیرش پرداخت‌های بانکی سامانه پایا برای تجارت کوچک خود بپردازیم.

  1. یک حساب بانکی تجاری بگیرید

یک حساب بانکی جداگانه برای کسب و کار شما به دلایل زیادی ایده خوبی است، یکی از آنها این است که اکثر حساب های بانکی تجاری به شما امکان می دهند پرداخت های سامانه پایا را بپذیرید.

اگر شما یک مالکیت انحصاری در کشور دارید، توصیه می کنیم برای حساب بانکی تجاری یک  نرم افزار مالی ملک خریداری کنید تا در همه مراحل این فرایند به شما کمک کند.

 

  1. ارائه دهنده سامانه پایا را انتخاب کنید

اگر بانک شما به پرداخت های سامانه پایا اجازه نمی دهد، باید از یک پردازشگر پرداخت استفاده کنید که پرداخت های سامانه پایا را اجرا می کند. حتی اگر بانک فعلی شما پرداخت‌های سامانه پایا را ارائه دهد، ممکن است استفاده از ارائه‌دهنده پرداخت شخص ثالث ارزان‌تر و آسان‌تر باشد. در مورد کارمزدها تحقیق کنید و فرآیندهایی را تنظیم کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مناسب است.

 

  1. یک حساب تجاری سامانه پایا راه اندازی کنید

پس از انتخاب یک ارائه دهنده سامانه پا یا، احتمالاً باید یک حساب تجاری جدید راه اندازی کنید. اطمینان حاصل کنید که اسناد مربوطه و جزئیات پرداخت داشته باشد. ، مانند گواهی ثبت، حساب و شماره پیگیری

 

  1. پرداخت های سامانه پایا را دریافت کنید

اکنون که برای پذیرش پرداخت‌های سامانه پایا آماده شده‌اید، زمان آن فرا رسیده است که توپ را در دست بگیرید.! می‌توانید پرداخت‌های سامانه پایا را از طریق پایانه‌های مجازی (برنامه‌ای که به شما امکان می‌دهد پرداخت آنلاین را بپذیرید)، سخت‌افزار محل فروش، از طریق درگاه پرداخت در وب‌سایت خود یا فاکتورهای خودکار دریافت کنید.

 

قبل از اینکه مشتری برای اولین بار از طریق پرداخت های سامانه پایا پرداخت کند. باید نام و اطلاعات بانکی مشتری خود را جمع آوری کنید. اغلب از طریق درگاه پرداخت خود. از طرف دیگر، ممکن است بتوانید اطلاعات بانکی خود را به مشتریان بدهید تا بتوانند انتقال را آغاز کنند.

 

 

نرم افزار مالی ملک

آماده اید همین الان شروع کنید؟ ویژگی پرداخت آنلاین نرم افزار مالی ملک به شما امکان می دهد پرداخت ها را در کشور  بپذیرید. اگر تازه وارد نرم افزار مالی ملک هستید، می‌توانید از همین امروز پرداخت‌های آنلاین روی صورت‌حساب‌های خود را از طریق نرم افزار مالی ملک شروع کنید.

اکانت نرم افزار مالی ملک خود را راه‌اندازی کنید. و ویژگی پرداخت‌های آنلاین نرم افزار مالی ملک را روشن کنید تا پرداخت‌های کارت اعتباری و بانکی در صورت‌حساب‌های خود را بپذیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *