زمان مطالعه :

ماهیت حساب ها

ماهیت حساب ها

در حسابداری معمولاً حسابداران از دو نوع حساب برای مستند کردن حساب‌های خود استفاده می‌کنند حساب‌های موقت و دایمی ..حساب های موقت حساب‌هایی هستند که در پایان سال مالی و با تراز آزمایشی اختتامیه به سود و زبان انباشته تبدیل می‌شوند مثل حساب خرید و فروش و درآمد و هزینه.

حساب ها

 

 

 

حساب های دائمی

حساب‌های دائمی آن دسته از حساب‌هایی هستند که در طول زمان مانده‌های خود را حفظ می‌کنند. کلیه حسابهایی که در ترازنامه تجمیع می شوند حسابهای دائمی محسوب می شوند. اینها حساب دارایی، حساب بدهی و حساب حقوق صاحبان سهام هستند.

   مثال برای حساب دائمی

در یک واحد غیرانتفاعی، حسابهای دائمی دارایی، بدهی و خالص دارایی هستند. حساب‌های دائمی توسط حسابرسان مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند، زیرا معاملات ذخیره‌شده در این حساب‌ها احتمالاً باید به عنوان درآمد یا هزینه در نظر گرفته شود و در نتیجه از ترازنامه خارج می‌شود. یک حساب دائمی لزوماً نباید دارای موجودی باشد. اگر هیچ تراکنشی ثبت نشده باشد که شامل چنین حسابی باشد، یا اگر موجودی صفر شده باشد، یک حساب دائمی ممکن است دارای موجودی صفر باشد.

 

همین الان با شرکت ملک تماس بگیرید و دمو رایگان و مشاوره ما را دریافت کنید.

نرم افزار مدیریتی ملک

تحلیل در طول دوره

منطقی است که به طور دوره ای نیاز به حساب های دائمی را بررسی کنید و ببینید که آیا باید با هم ترکیب شوند تا تعداد حساب هایی که کارکنان حسابداری باید محتویات آنها را نظارت کنند کاهش یابد. حساب موقت چیست؟ نوع دیگر حساب، حساب موقت است که فقط برای یک سال مالی اطلاعات را جمع آوری می کند و در پایان آن اطلاعات به حساب سود انباشته (که در بخش حقوق صاحبان سهام ترازنامه ارائه می شود) منتقل می شود.

کلیه حسابهایی که در صورت سود و زیان تجمیع می شوند، حسابهای موقت محسوب می شوند. اینها حساب های درآمد، هزینه، سود و زیان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *