زمان مطالعه :

فرق عملیات و پروژه

فرق عملیات و پروژه در چیست?

شاید بارها با توجه به این نکته کرده اید سازمان ها و جاهای مختلف مسئول پروژه یا مدیر پروژه وجود دارد اما این مسئول پروژه چه اقداماتی انجام می دهد. با توجه به علم پروژه و کنترل پروژه که در مدیریت صنعتی می توانیم آن را به راحتی به شکل اکتسابی کسب کنیم. و در جهت رشد علم مدیریت به کار ببریم در واقع پروژه یک مسیری به سمت پایان می باشد.

 

 

این مقاله را نیز بخوانید: نرم افزار باشگاه مشتریان ملک

مسیر رشد و توسعه

وقتی یک پروژه را شروع میکنیم در نهایت به پایان می رسد فرقی نمی کند که پروژه در مسیر توسعه و رشد یک سازمان باشد یا در جهت توسعه یک نرم‌افزار و حتی از بین بردن باگ و خطاهای یک سیستم در واقع پروژه از یک نقطه آغاز شروع می شود. و در نهایت به پایان می رسد.

ولی اگر دقت کرده باشید ما در برخی از سازمان‌ها و نهادها و شرکت ها مسئولانی داریم تحت عنوان مدیر عملیات یا مسئول عملیات در واقع مسئولان عملیات کسانی هستند که کارشان به پایان می‌رسد و برای رسیدن هدف همیشه آن فعالیت را انجام می دهند.

 

مثال درباره پروژه

مثلاً یک بیمارستان یک پروژه محسوب می شود اما وقتی یک نفر به عنوان مدیر بیمارستان یا اداره کننده بخشی از بیمارستان یا تدارکات بیمارستان فعالیت می کند این فرد در واقع به عنوان مدیر عملیات آن بخش شناخته می شود اوقاتی هم پیدا می‌شود که مثلاً ساخت یک بخشی از بیمارستان مد نظر قرار می‌گیرد.

نرم افزار مالی یکپارچه و جامع ملک

یعنی مدیر بیمارستان تصمیم می‌گیرد که یک بخش دیگر به بیمارستان اضافه کند در این صورت است که ساخت آن بخش بیمارستان به عنوان یک پروژه شناخته می شود که در واقع مدیر عملیات باید آن را پیگیری کند.

سخت پایانی

آنچه ما به عنوان مدیر عملیات یا مسئول عملیات می‌شناسیم تحت عنوان معاون عملیات شناخته می شود اجرائیات را همیشه در حال انجام پیگیری می‌کند و از کارکنان و افراد دیگر در سازمان انتظار دارد که مثل خود همیشه این اهداف را برای رسیدن رشد و تعالی سازمان یا شرکت پیگیری کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *