زمان مطالعه :

مزایای حسابداری مبتنی بر پول نقد

مزایای حسابداری مبتنی بر پول نقد

از آنجایی که شما رویدادها را تا زمانی که واقعاً در رابطه با پول رخ ندهند، حساب نمی‌کنید، قبل از اینکه واقعاً آن را دریافت یا پرداخت کنید، پول را حساب نمی‌کنید. بنابراین مشاهده فروش هایی که در یک ماه قبل داشته اید، میزان سپرده های واقعی را که در آن ماه مشاهده شده است، با دقت بیشتری منعکس می کند.

 

گزارش مالی  بر اساس  میزان پول نقد، دیدن آنچه که با جریان پول نقد واقعی در کسب و کار شما در طول زمان اتفاق می افتد را آسان تر می کند. این نشان می‌دهد که آیا نحوه خرج کردن و جمع‌آوری پول واقعی یک راه مناسب برای سالم نگه داشتن کسب‌وکارتان است یا خیر، و به‌طور بالقوه، بهترین روش سرمایه‌گذاری مجدد و بهینه‌سازی آن پول برای رشد کسب و کار است.

 

 

اما، مشاهده یک کسب و کار با روش مبنای نقدی جنبه منفی هم دارد.

 

محدودیت های حسابداری مبتنی بر پول نقد

بسته به زمانی که «پول پرداخت و دریافت می شود» در یک محدوده زمانی کوتاه یا بلند مدت ،  ارزش  کلی آن برای کسب و کار ممکن است کم یا زیاد باشد. این که چقدر بر ظاهر کسب و کار تأثیر می گذارد بستگی به این دارد که برآورد ما از  فروش و هزینه ها با چیزی که در عمل پرداخت می کنیم چقدر فاصله دارد.

 

این مقاله را نیز بخوانید: مشخصه نرم افزار خوب حسابداری

 

حسابداری مبتنی بر پول نقد: نمونه فروش

به عنوان مثال، بر اساس تجربه اکثر صندوقداران در رستوران ها و مشاغل اینچنینی ، برای اکثریت قریب به اتفاق این مشاغل، پرداخت برای آنچه می فروشند بلافاصله دریافت می شود! مردم هنگام دریافت غذا هزینه وعده های غذایی خود را پرداخت می کنند.

 

برای سفارش نرم افزار مالی مورد نظر  و دریافت دمو همین الان تماس بگیرید.

نرم افزار مالی ملک

 

نکته

معمولاً بر اساس شرایط و برآوردهایی که یک آشپز و رئیس رستوران از استقبال مشتریان دارند اجناس خریداری می کنند  – به این معنی که معمولاً برای ۱۰، ۱۵ یا ۳۰ روز نیازی به پرداخت هزینه برای آن محصولات ندارند. به راحتی می توان مشاهده کرد که چگونه فروش یک محصول اغلب در ماه یا دوره ای متفاوت از خرید کالایی که برای ساخت آن محصول استفاده می شود، اتفاق می افتد. گاهی اوقات تفاوت بین این دو رویداد حتی سال های مختلفی را در بر می گیرد.

 

 

در یک گزارش مبتنی بر پول نقد، ممکن است سال اول با دریافت پول نقد از فروش محصول عالی به نظر برسد، در حالی که سال بعد تمام هزینه‌ها را صاحب رستوران یا کسب و کار با پول سررسید آن صورتحساب‌ها مطالبه خواهد کرد. به راحتی می توان فهمید که چرا «سلامت» کسب و کار در هر سال ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *