زمان مطالعه : 2 دقیقه

نکاتی در ثبت اسناد حسابداری

نکاتی که در ثبت اسناد حسابداری باید رعایت کنیم

اینکه هر حسابدار باید در ثبت اسناد حسابداری رعایت کند این است که از این رو زونکن های خالی که بعضاً در اداره‌های حسابداری و خدمات امور مالی دیده می شود و یا در شرکت هایی که به شکل ایجاد نرم افزار و توسعه دهنده نرم افزارهای مالی برای خدمت رسانی به مشتریان استفاده می شود از این رو زونکن ها به عنوان یک زونکن پروژه های در دست انجام استفاده کنید تا بتوانید این پروژه هایی که در حال ثبت شدن است و باید ثبت شوند را از هم جدا کنید.

این مقاله را نیز بخوانید: قابلیت های نرم افزار دیجیتال ساینیج

نکته دوم

این نکته را فراموش نکنید که در پردازش اطلاعات تاخیر را در پروژه خود راه ندهید و همه ی کسانی که به شکل پروژه کار می کنند را موظف به این قضیه کنید که در صورت تاخیر پروژه و نرسیدن ثبت اسناد حسابداری و سند اختتامیه با کسری حقوق مواجه می شوند.

نکته سوم

نکته دیگر که شاید خیلی ها رعایت نکنند این است که باید بگوییم هر حسابدار باید یک نظم و انسجام ذهنی و فکری داشته باشد و با دید یک گزارشگر بین اسناد نگاه کند. پس هیچ وقت نظم و انضباط در ثبت اسناد را فراموش نکنیم این را هم بدانیم که یک سری اسناد وجود دارد که به عنوان دریافت و پرداخت ما خیلی باید به آن حواسمان را جمع کنیم و به این علت باید نگاه منظم داشته باشیم.

نکته چهارم

نکته دیگر این است که متاسفانه خیلی از حسابداران و مسئولان مالی به حافظه خود خیلی اعتماد دارند و احساس می‌کنند که اگر نکته و ثبتی را به ذهنشان بسپارند و یادداشت نکنند و یا سندی را پیوستن کنند این را بعدا می توانند استناد کنند در صورتی که توصیه می شود این کار را انجام ندهید و در زمان ثبت اسناد حسابداری در ثانیه سند را پیوست کنید.

 

ثبت اسناد مالی در نرم افزار ملک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *