زمان مطالعه :

معرفی ۵ کتاب های حسابداری مفید به زبان انگلیسی

معرفی ۵ کتاب های حسابداری مفید

معرفی کتاب

کتاب Accountants’ Guidebook: Fifth Edition: ویرایش پنجم

حسابدار مسئولیت بسیاری از فعالیت ها را بر عهده دارد که برای درک کامل آنها ممکن است نیاز به سالها آموزش و تجربه باشد. علم زیاد شاید مهم باشد. اما کتاب راهنمای حسابداران برای ساده کردن مسائل با ارائه دانش عملی به حسابدار در مورد چگونگی تکمیل بسیاری از وظایف حسابداری طراحی شده است و در عین حال درک استانداردهای حسابداری مهم تر را نیز به او منتقل می کند.

موضوعات تحت پوشش شامل رویه های حسابداری،  بستن دفاتر، تهیه صورت های مالی و سایر گزارش ها، تاکتیک های جمع آوری، مدیریت حقوق و دستمزد، بودجه بندی و بسیاری موارد دیگر است. به طور خلاصه، این مرجع میز ضروری برای حسابدار است.

 

کتاب The Accounting Controls Guidebook: ویرایش پنجم

یکی از ملزومات مهم کسب و کار مدرن  کنترل است ، زیرا می‌توانند نرخ خطا را کاهش دهند، تقلب را به حداقل برسانند و اطمینان حاصل کنند که فرایند های مورد نظر به شیوه‌ای ثابت تکمیل می‌شوند. راهنمای کنترل‌های حسابداری، کنترل‌هایی را که برای هر سیستم حسابداری، از صورت‌حساب‌ها گرفته تا گزارش‌گری مالی، به‌علاوه حوزه‌های عملیاتی مانند پردازش سفارش، حمل و نقل و دریافت نیاز دارید، نشان می‌دهد. کنترل ها به طور جداگانه برای سیستم های حسابداری دستی و کامپیوتری بیان شده است.

این کتاب همچنین به انواع کنترل‌ها، اصول کنترل، تعادل مناسب سیستم‌های کنترل و نحوه ساختن یک سیستم کنترل می‌پردازد. به طور خلاصه، این مرجع میز ضروری برای حسابداری است که می خواهد یک سیستم کنترلی به خوبی ساخته شده را نصب و نگهداری کند.

 

کتاب The Accounting Procedures Guidebook :ویرایش سوم

یک کسب و کار معمولی به مجموعه ای از دستورالعمل ها و فرایندها برای کاهش خطاها، به حداقل رساندن تقلب و حفظ کنترل دقیق بر عملیات خود نیاز دارد. کتاب راهنمای فرایندهای حسابداری شامل فرابندها و فرم‌های دقیق مورد نیاز برای هر سیستم حسابداری، از حساب‌های پرداختنی تا خزانه‌داری، و همچنین برای حوزه‌های عملیاتی مانند ثبت سفارش، حمل و نقل، خرید و دریافت است.

فرایند ها به طور جداگانه برای سیستم های حسابداری دستی و کامپیوتری بیان شده است. این کتاب همچنین به نحوه ایجاد و اجرای فرایند ها و همچنین زمان به روز رسانی آنها می پردازد. به طور خلاصه، این کتاب اطلاعات خط مشی پایه و روش مورد نیاز برای بهبود عملیات هر کسب و کار را ارائه می دهد.

 

نرم افزار حسابداری ملک

اتصال به سامانه مؤدیان مالیاتی

نرم افزار مدیریتی ملک

 

کتاب Accounting for Inventory : ویرایش چهارم

تعیین ارزش موجودی کالا رقمی دشوار است و با این حال باید به درستی استخراج شود تا صورتهای مالی دقیق ایجاد شود. حسابداری موجودی کالا ، توانایی حسابدار را برای به دست آوردن یک ارزش گذاری دقیق، هر بار افزایش می دهد. این کار را با بررسی سیستم‌های شمارش موجودی، لایه‌بندی هزینه، هزینه‌یابی استاندارد، تخصیص سربار، قیمت پایین‌تر یا قانون بازار، افشاگری‌ها، اندازه‌گیری‌ها و موارد دیگر انجام می‌دهد. این کتاب یک ابزار ضروری برای مواجهه با یکی از بزرگترین و پیچیده ترین دارایی های موجود در ترازنامه میباشد.

 

کتاب Accounting for Managers: ویرایش چهارم

مدیران غیرمالی برای تفسیر صورت‌های مالی شرکت و تصمیم‌گیری‌های کلیدی تجاری به دانش حسابداری نیاز دارند. کتاب حسابداری برای مدیران توضیح می‌دهد که چگونه معاملات حسابداری در صورت‌های مالی محاسبه می‌شوند. و چگونه می‌توان اطلاعات مربوط به عملکرد شرکت را از آن صورت‌ها استخراج کرد. همچنین تصمیماتی را در زمینه هایی مانند فروش و بازاریابی، منابع انسانی و خریدهایی که تحت تأثیر اطلاعات حسابداری قرار می گیرند، مورد توجه قرار می دهد.

این کتاب چندین ابزار از جمله هزینه‌یابی هدف و تحلیل محدودیت را توصیف می‌کند که می‌تواند برای بهبود تصمیمات تجاری مورد استفاده قرار گیرد. به هر حال ، حسابداری برای مدیران ابزار ایده آلی برای درک چگونگی استفاده از اطلاعات حسابداری برای هدایت تصمیمات تجاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *