زمان مطالعه :

درصد پیشرفت واقعی و برنامه ای در یک msp

درصد پیشرفت برنامه ای و واقعی با هم در یک msp

روشی که در این مقاله با شما به اشتراک گذاشتیم درباره این است که درصد پیشرفت برنامه ای و واقعی را  بدون کپی و پیس کردن در بیسلاین همزمان ببینیم…

 

فاکتور وزن

۱-در یک ستون wf…..را ایجاد میکنیم… از جنس number…… حالا نیاز دارم به ستونی که درصد پیشرفت برنامه ای را باتوجه به اریخ گزارش من بده.

قیمت کالا

۲-ستون کاست را اضافه میکنم و یک واحد پولی در نظر میگیرم.. کاست مجازی… در همهفعالیتها اضافه میکنم و یک دلارمیدهیم.. بیس لاین می گیریم..

 

BCWS

۳-و ستون bcws  را اضافه میکنیم.. این ستون اطلاعات را براساس استتوس دیت محاسبه میکند…. و استتوس دیت را به یک روز قبل از زمان شروع پروژه می گذاریم….

مرحله اول در برنامه ای

این مقاله را نیز بخوانید: نرم افزار باشگاه مشتریان ملک

۴-ستون نامبر دیگر نیاز داریم.. نامبر دو.. [BCWS]/[Cost]*[Number1] و ستون summory تسک ها را به شکل sum انتخاب می کنیم… و اسمش را pl می گذاریم….

جا به جایی استتوس دیت

۵-استتوس دیت را به جلو میبریم… و تغییرات را مشاهده می کنیم….در صد پیشرفت برنامه ای در ستون pl مشاهده می شود…برای ماه بعدی اگر خواستیم آپدیت کنیم… استتوس دیت را عوض میکنیم…برای اینکه بتوانیم فعالیتها را محاسبه کنیم.. چون فعالیتها را محاسبه نکرده…

درصد پیشرفت برنامه ای

۶-یک ستون دیگر به نام نامبر ۳ اضافه میکنیم… ستون PLAN اطلاعات برنامه ای را کامل نشان می دهد.

IIf([Number1]>0؛[Number2]/[Number1]*100؛[BCWS]/[Cost]*100)

 

دقت داشته باشید که رولآپ نمی کنیم و یوز فرمولا می زنیم….فعالیت هایی که ارور می زند را IF  می زنیم… درصد پیشرفت برنامه ای این بود..

درصد پیشرفت واقعی

۷-درصد پیشرفت واقعی اینطر است… نامبر ۴  اسمش ac

AC…… [% Complete]*[Number1]/100 به صورت SUM در نظر می گیریم.. برای محاسبه در صد پیشرفت واقعی …

۸-لازم است که ACTUAL START و ACTUAL FINISH را اضافه میکنیم..فعالیت را اگر واقعی اکچوال کنیم.. درصد کامپلیتش را ۱۰۰ مثلا درنظر میگیرم.. داخل ستون AC درصد پیشرفت واقعی را می بینیم.. مشکلی را که می بینیم..فعالیتها از سطح خودشون محاسبه بشوند و

۹- یک ستون دیگر به نام نامبر۵

// IIf([Number1]>0؛[Number4]/[Number1]*100؛[% Complete])

 

نرم افزار مالی و یکپارچه و جامع ملک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *