زمان مطالعه :

صورتحساب خودکار در مقابل صورتحساب دستی

صورتحساب خودکار در مقابل صورتحساب دستی

در اقتصاد امروز کشورمان ایران دو نوع صورتحساب استفاده می شود خودکار و دستی؛  بیایید صورتحساب خودکار را با صورتحساب دستی مقایسه کنیم.صورتحساب دستی به فرآیند استفاده از یک واژه پرداز یا صفحه گسترده برای ایجاد فاکتورها توسط خودتان و سپس ارسال دستی فاکتور برای هر مشتری از طریق پست یا ایمیل اشاره دارد.

 

 

 

در اینجا چند تفاوت کلیدی دیگر وجود دارد:

 

سفارشی سازی: اگر به صورت دستی یک فاکتور ایجاد می کنید، باید هر بار اطلاعات هر فاکتور را سفارشی کنید. با نرم افزار صورتحساب، اتصال اطلاعات – مانند شماره فاکتورها – به صورت خودکار انجام می شود

زمان پردازش: پردازش یک فاکتور به صورت دستی در مقایسه با یک فاکتور خودکار بیشتر طول می کشد

هزینه: صورت‌حساب دستی گران‌تر از صورت‌حساب خودکار است (به طور متوسط ​​حدود ۱۶ تا ۲۲ دلار هزینه دارد) – به‌علاوه، هزینه‌ای برای مدیریت دستی فاکتورها وجود دارد.

 

 

 

یادآوری‌ها: با صورت‌حساب دستی، شما مسئول ارسال فاکتورها و یادآوری‌های پرداخت هستید که صورت‌حساب خودکار می‌تواند از آن مراقبت کند.

گزارش‌دهی: وقتی صورت‌حساب‌ها را خودکار می‌کنید، معمولاً به گزارش داده‌های کلیدی نیز دسترسی خواهید داشت که به شما در تصمیم‌گیری هوشمندانه پول کمک می‌کند. با صورت‌حساب دستی، باید داده‌ها را جمع‌آوری کنید و همه چیز را خودتان پیگیری کنید

پرداخت‌ها: به طور مشابه، معمولاً می‌توانید مستقیماً با یک نرم‌افزار پرداخت آنلاین روی صورت‌حساب‌های خودکار یکپارچه شوید تا بتوانید مستقیماً از یک فاکتور پرداخت‌ها را جمع‌آوری کنید، که برای فاکتورهای دستی امکان‌پذیر نیست.

 

صورتحساب خودکار

 

مزایای صورتحساب خودکار

اتوماسیون ها به طور کلی در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کنند. و زمان برای یک صاحب کسب و کار کوچک پرمشغله پول است. (در نهایت، برای برنامه ریزی برای تسلط بر جهان خود به زمان زیادی نیاز دارید)!

خودکار کردن فرآیندهای شما – از جمله صورتحساب – می تواند به شما کمک کند تا سریعتر از مشتریان خود پرداخت کنید، که برای سرعت بخشیدن به جریان نقدی شما بسیار مهم است.

این مقاله را نیز بخوانید: کدینگ حسابداری خدماتی

 

در اینجا برخی از مزایای دیگر صورتحساب خودکار آورده شده است:

 

در زمان صرفه جویی کنید

با اجازه دادن به نرم افزار صورتحساب شما از کارهای دستی برای شما – مانند ورود داده ها، تصحیح و پردازش – می توانید ۱۰ یا ۲۰ ساعت به کسب و کار خود اختصاص دهید.

کاهش خطاها

وقتی فاکتورها را خودکار می کنید، فضای کمتری برای خطای انسانی وجود دارد. حتی یک خطای کوچک در فاکتور می تواند یک سردرد بزرگ برای اصلاح باشد، که صورتحساب خودکار می تواند به جلوگیری از آن کمک کند.

سریعتر پرداخت کنید

به مشتریان خود اجازه دهید مستقیماً از طریق یک فاکتور دیجیتال پرداخت های آنلاین انجام دهند، شانس شما را برای دریافت به موقع پرداخت افزایش می دهد که جریان نقدی شما را سرعت می بخشد.

شبیه یک حرفه ای به نظر برسید و احساس کنید

خودکار کردن صورتحساب ها همچنین تجربه بهتر و آسان تری را به مشتریان شما می دهد، بنابراین ظاهر و احساسی دارید که دکمه های شما بسته شده است.

 

نرم افزار مالی ملک

همین الان اقدام کنید.دمو رایگان محصولات نرم افزاری ملک

 

کتاب‌های شما همیشه به‌روز هستند

دسترسی به سوابق مالی و گزارش‌های بی‌درنگ برای پیگیری عملکرد کسب‌وکارتان بسیار مهم است، که صورت‌حساب خودکار از آن مراقبت می‌کند. (در زمان مالیات نیز واقعاً از این قدردانی خواهید کرد.)

ردپای کربن خود را کاهش دهید

اگر به جای استفاده از فاکتورهای کاغذی و ارسال آن ها از طریق پست، فاکتورهای دیجیتالی ارسال می کنید، درختان زیادی را ذخیره می کنید.

۵ روش برای خودکار کردن صورتحساب

اکنون که می‌دانید صورت‌حساب خودکار چیست و چرا برای ساده‌سازی نحوه اداره کسب‌وکارتان بسیار مهم است، بیایید به جمع‌بندی بهترین راه‌های خودکارسازی صورت‌حساب‌هایتان بپردازیم، که شامل موارد زیر است:

 

خودکار یادآوری ایمیل

تنظیم فاکتورهای تکراری

تنظیم پرداخت های خودکار

زمانبندی فاکتورها

با استفاده از نرم افزار فاکتور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *