زمان مطالعه :

ورشکستگی و انتقال ترجیحی

انتقال ترجیحی چیست؟

ورشکستگی چیست؟

ورشکستگی فرآیند قانونی است که منجر به  پرداخت دارایی های شرکت به طلبکاران به عنوان بدهی معوقه می شود ، در این فرایند ( ورشکستگی ) شرکت و یا نمایندگان قانونی مدیر عامل و یا اعضای هیئت مدیره  درآمدهایی که شرکت توانسته کسب کند به طلبکاران میدهد ، و برای  رفع هرگونه مسئولیت بیشتر از بدهکار است . ورشکستگی به این منظور طراحی شده است که به بدهکار شروعی تازه و بدون محدودیت بدهی های قدیمی بدهد ، و همچنین برای تسویه عادلانه مطالبات طلبکار از طریق توزیع عادلانه دارایی های باقی مانده بدهکار بین آنها .

 

فرایند ورشکستگی

فرآیند ورشکستگی می تواند توسط بدهکار یا با دادخواستی که از طرف طلبکاران بدهکار ارائه می شود شروع شود که به ترتیب ورشکستگی اختیاری و غیرارادی نامیده می شود. در واقع بعضی اوقات نه مدیر عامل و نه اعضای هیپت مدیره شاید این دوره یا فرایند را قبول نکنند و نپذیرند که در حال وقوع است ولی در هر صورت بدون اختیار و غیر ارادی می باشد و شاید منجر به تغییر نام و نوع کاربری شرکت شود.

نرم افزار حسابداری ملک

انتقال ترجیحی

انتقال ترجیحی پرداختی است که توسط یک نهاد ورشکسته در دوره ۹۰ روزه قبل از ورشکستگی انجام می شود که باید توسط گیرنده بازپرداخت شود. پرداخت زمانی انتقال ترجیحی تلقی می شود که شرکت  بدهکار در زمان پرداخت ورشکسته بوده و در واقع با پرداخت بدهی ها به طلبکاران  باعث این می شود که مطالبه کنندگان بدهی در وضع بهتری قرار گیرند.

دوره ۹۰ روزه

دوره ۹۰ روزه به یک سال قبل از تاریخ ورشکستگی افزایش می یابد اگر گیرنده یک شرکت داخلی باشد. در واقع در شرکت بدهکار باید فردی باشد که بتواند فعالیت های بدهکار یا یکی از بستگان آن شخص را کنترل کند. این تمدید دوره قابل اجرا بر اساس این تئوری استفاده می شود که یک فرد مورد اعتماد  قبل از هر طلبکار دیگری از مسائل نقدینگی مطلع میشود و با مصالحه و یا دعده دادن به طلبکاران بتواند قضیه را حل و فصل کند.

هدف در پس مفهوم انتقال ترجیحی، بازگرداندن وجوه به واحد تجاری ورشکسته است که از آن می توان به طلبکاران آن پرداخت کرد. در غیر این صورت، طلبکارانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند که قبلاً توسط شرکت ورشکسته شده پرداخت شده اند، بهتر از سایر طلبکاران خواهند بود.

نرم افزار حسابداری یکپارچه ملک

برای دریافت دمو رایگان همین الان اقدام کنید

نرم افزار مدیریتی ملک

ملک

استثناهای انتقال ترجیحی

یک طلبکار می تواند با اثبات اینکه یک نهاد ادعایی ورشکسته واقعاً ورشکست نشده است، از ادعای انتقال ترجیحی اجتناب کند. این را می توان با اثبات این که بدهکار در زمان پرداخت هنوز بدهکار بوده است انجام داد. با این حال، امین برای بدهکار نیز می‌تواند از این استدلال برای ابطال پرداخت‌هایی که در گذشته انجام شده است استفاده کند، با اثبات اینکه شرکت ورشکست شده یا کسی که به عنوان مدیون شناخته می شود برای مدت طولانی‌تری ورشکسته بوده است.

این مقاله را نیز بخوانید: نرم افزار دیجیتال ساینیج ملک

زیر سیستم مودیان مالیاتی قابلیتی جدید برای مشتریان گرامی ملک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *